Styrk jeres visuelle identitet med solide billeder i billedebanken

Det er stor vigtighed, at du har nogle super flotte billeder på din hjemmeside og på de sociale medier. Der skal på den ene side gerne være flere billeder, men der bør på den anden side ikke være alt for mange billeder. Der et nemlig en vis overfølsomhed for billedspam. Det bliver man bare træt af.

Det gælder altså om at finde den gyldne mellemvej i forhold til antal af billeder. Samtidig kan det være en god idé at have nogle flere billeder liggende i billedbanken. Så kan dem, der er interesseret i at se dem linke sig videre hen til dem.

Styrk jeres visuelle identitet med solide billeder i billedebankenStyrk jeres visuelle identitet med solide billeder i billedebanken

Hvad er fordelen ved at have en billedbank?

Der er selvfølgelig forskel fra virksomhed til virksomhed, om der er et behov for en billedbank. Men mange firmaers hjemmeside kan fint have en billedbank. Når hovedparten af billeder ligger i en bank, så belaster de ikke den plads, der er på hjemmesiden. Det gælder både den fysiske plads på siden og mængden af data.

I nogle brancher er det en god idé at have flere billeder liggende. Det kan være billeder af medarbejdere, produkter, virksomhedens lokaler og så videre.

Med sådan et udvidet billedkatalog i billedbanken kan I styrke jeres visuelle identitet, simpelthen fordi der er et større antal billeder at kigge på.

industrifoto

Billederne i billedebanken bør også være taget af en professionel fotograf

Selv om de billeder, der ligger i billedbanken, ikke ligger helt fremme på forsiden, så skal de stadig være af en lige så god kvalitet, som hvis de skulle bruges der. Det kan være, at I somme tider bytter lidt rundt på billederne, og så skal de nye billeder være lige så gode som dem, der er derpå nu.

Når kunder bladrer rundt i billedbanken, så skal alle billeder være lige gode i kvaliteten. Det skal ikke betragtes som sekundære billeder, men som billeder på lige fod. Der er et stort potentiale i at have noget ekstra plads til flere billeder. Dermed kan endnu flere billeder blive tilgængelige, og dermed kan de være med til at skabe et mere nuanceret billede af virksomhedens identitet.

Du bør derfor få hyret en dygtig fotograf til at få taget en række billeder, som skal ligge i virksomhedens billedbank. De skal alle sammen være af en lige høj kvalitet, og en professionel fotograf vil kunne lave dem, så de også fremstår homogene. Det giver en vis sammenhæng imellem de enkelte billeder, hvilket betyder meget for det samlede udtryk.

Læs også:

indhold